Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bydlení+
Přikrylová, Monika ; Mačuda, Michal (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Řešená parcela je situována severovýchodně od centra Brna na ulici Vrbí v blízké návaznosti a napojení na sjezdy budoucího úseku VMO „Karlova“ – v dopravním uzlu, ve kterém se v úzkém okruhu potkávají nadnárodní rychlostní silnice, nadnárodní cyklistická trasa, nedaleké Husovické nádrží a dvě tramvajové smyčky MHD. Projekt na případové studii hybridní stavby, tj. parkovacího domu s bydlením, tematizuje dva klíčové trendy v současném městském plánování: Přechod na automobilismus jako veřejnou službu a bydlení pro „singles“.
Geografické aspekty autostopu ve vybraných státech Evropy
NOVOTNÝ, Ondřej
Autostop. Určitá forma dopravy, která byla od svého začátku opomíjená. Možná to je dané předsudky, které jsou s autostopem spjaté. Tato bakalářská práce se zabývá autostopem na území vybraných států v Evropě. Koncentrací, prostorovým rozmístěním autostopu a trendy těchto jevů. Sledované území bylo vybráno na základě dostupnosti a vztahu s Českou republikou. Nejprve se tato práce pokusí zařadit autostop do některé z vědních disciplín a poté se pokusí zdůvodnit, proč by tomu tak mohlo být a jak tato disciplína mohla, nebo může autostop ovlivnit. Dále také práce zmiňuje, jaké mohou být faktory, které ovlivňují nebo v minulosti mohly ovlivňovat autostop. Bakalářská práce dále obsahuje porovnávání zemí v ohledu přívětivosti k autostopu na základě vypracovaných map. V praxi to znamená určité hodnocení, jestli je autostop na území těchto států rozvinutý a snadný.
Kolem nekolem: Cykloaktivismus optikou teorie sítí-aktérů
Fendrychová, Kristýna ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Brož, Luděk (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na utváření městské cyklistiky s důrazem na aktéry, kteří se na jejím utváření podílí - patří mezi ně lidé, diskurzy, technologie, infrastruktury a další materiality. Odkrývám vztahy cyklistů s jejich okolím a zachycuji asymetrie, jež jsou spojené především s dominantním působením automobilismu v městském prostředí, i strategie k jejich překonávání. Kromě terénních aktérských praxí samotných cyklistů se zaměřuji také na cykloaktivistický diskurs, jež má významný podíl na vyrovnávání znevýhodňujícího postavení cyklistů v městské dopravě. Mobilizací argumentů vycházejících z kritické teorie a konceptu práva na město se cykloadvokacie snaží dosahovat maximálního zapojení obyvatel měst do diskuzí o veřejném prostoru a podpořit tak prosazování pro-cyklistických opatření. Z pohledu teorie sítí-aktérů (ANT) má však tato strategie svoje limity spočívající především v užívání stabilizovaných sociálněvědních kategorií a ANT by tak mohla cykloadvokacii přispět detailnějším pohledem na provázanost cyklistů s jejich okolím, věnovat se blíže jejich tělesnosti a emočnímu prožívání, klást důraz na roli materialit při utváření těchto vztahů a poskytovat tak silnější argumentaci pro prosazování pro-cyklistických opatření. Klíčová slova: městská cyklistika, automobilismus, teorie...
Obraz ženy v tištěných médiích v meziválečném Československu
Zamazalová, Michaela ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
1 Anotace Diplomová práce "Obraz ženy v tištěných médiích v meziválečném Československu", se zabývá výtvarným zobrazením ženy, které bylo nedílnou součástí prvorepublikového tisku. Práce se snaží poskytnout analýzu vybraných periodik (především časopisů pro ženy) z hlediska zobrazení žen v nich. Mapuje proměny společnosti a životního stylu v této epoše našich dějin, které doplňuje o kulturně- historické pozadí doby a seznámení s dobovými tištěnými médii. Práce se zaměřuje převážně na otázky ženské emancipace, které byly v dané době velmi aktuální a promítaly se i do všech oblastí umění. Emancipace významně ovlivňovala celou českou uměleckou tvorbu, o čemž můžeme najít doklady zejména v tištěných médiích, která mimo jiné zprostředkovávala odraz doby. Práce se s ohledem na svůj rozsah zaměřila jen na ty ve své době nejvýznamnější. Pro emancipační snahy byla důležitá především revue Eva, která je zde srovnávána s pánským magazínem Gentleman a s avantgardním časopisem ReD. Hlavní část práce se soustředí na samotné zobrazení ženy, a to jak v obecnější rovině, tak i v konkrétních případech. Zabývá se obrazem ženy ve vybraných rubrikách meziválečných ženských časopisů - móda, sport a automobilismus. Práce porovnává některá periodika mezi sebou a upozorňuje na autory některých fotografií či ilustrací. Součástí...
Bydlení+
Přikrylová, Monika ; Mačuda, Michal (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Řešená parcela je situována severovýchodně od centra Brna na ulici Vrbí v blízké návaznosti a napojení na sjezdy budoucího úseku VMO „Karlova“ – v dopravním uzlu, ve kterém se v úzkém okruhu potkávají nadnárodní rychlostní silnice, nadnárodní cyklistická trasa, nedaleké Husovické nádrží a dvě tramvajové smyčky MHD. Projekt na případové studii hybridní stavby, tj. parkovacího domu s bydlením, tematizuje dva klíčové trendy v současném městském plánování: Přechod na automobilismus jako veřejnou službu a bydlení pro „singles“.
Automobil jako místo pro život?
Maršálek, Jan ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce)
Osobní automobil je jedním z klíčových atributů života ve vyspělých západních společnostech a jako takový je prosycen řadou sociálních významů, které si mnohdy ani neuvědomujeme: automobil slouží jako materializace naší svobody pohybu, často slouží jako statusový symbol, automobil je pro mnohé jakýmsi osobním chrámem, specifickým soukromým prostorem, do něhož bývá hodně vidět atd. V automobilech trávíme čím dál více času, a přitom jen velmi omezeně jsme schopni reflektovat, k jakým dalším aktivitám automobil používáme, jaké činnosti vykonáváme a jaké technologie využíváme ve chvíli, kdy řídíme nebo kdy jsme v roli spolucestujícího. Činnosti, které vykonáváme při řízení, a zejména pak pestrá škála věcí, kterými postupně doslova zaplňujeme nově zakoupené auto, mohou být velmi zajímavé pro pochopení spotřebního chování automobilistů. Cílem práce by mělo být pokusit se pochopit, co, kdy a proč si do-kupujeme do svých automobilů, tedy pokusit se popsat spotřební chování obyvatel automobilů. Metodologicky je práce založena např. na dotazníkovém šetření, jako velmi zajímavá alternativa se nabízí např. kvalitativní metoda fotografií podporovaných roz-hovorů (srov. např. G. Bell. 2011.Unpacking Cars: Doint Anthropology at Intel. Anthronotes 32(2), 1-6. Dostupná na http://anthropology.si.edu/outreach/anthnote/Fall2011web.pdf).
Kolem nekolem: Cykloaktivismus optikou teorie sítí-aktérů
Fendrychová, Kristýna ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Brož, Luděk (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na utváření městské cyklistiky s důrazem na aktéry, kteří se na jejím utváření podílí - patří mezi ně lidé, diskurzy, technologie, infrastruktury a další materiality. Odkrývám vztahy cyklistů s jejich okolím a zachycuji asymetrie, jež jsou spojené především s dominantním působením automobilismu v městském prostředí, i strategie k jejich překonávání. Kromě terénních aktérských praxí samotných cyklistů se zaměřuji také na cykloaktivistický diskurs, jež má významný podíl na vyrovnávání znevýhodňujícího postavení cyklistů v městské dopravě. Mobilizací argumentů vycházejících z kritické teorie a konceptu práva na město se cykloadvokacie snaží dosahovat maximálního zapojení obyvatel měst do diskuzí o veřejném prostoru a podpořit tak prosazování pro-cyklistických opatření. Z pohledu teorie sítí-aktérů (ANT) má však tato strategie svoje limity spočívající především v užívání stabilizovaných sociálněvědních kategorií a ANT by tak mohla cykloadvokacii přispět detailnějším pohledem na provázanost cyklistů s jejich okolím, věnovat se blíže jejich tělesnosti a emočnímu prožívání, klást důraz na roli materialit při utváření těchto vztahů a poskytovat tak silnější argumentaci pro prosazování pro-cyklistických opatření. Klíčová slova: městská cyklistika, automobilismus, teorie...
"Mototown Detroit" - Hospodářská a sociální proměna města od konce 19. století do roku 1941
Vosáhlo, Radka ; Koura, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Předkládaná práce se bude věnovat vývoji automobilismu od konce 19. století do začátku druhé světové války v americkém Detroitu. Jedním ze základních cílů bude analýza hospodářského vzestupu tohoto města v důsledku koncentrace automobilové výroby, dalším pak proměna samotného Detroitu. Jakým způsobem se změnilo obyvatelstvo - jeho počet, zvyky, kulturní vyžití a jaké byly problémy, které sebou takto vysoká koncentrace pracovníků přinášela. Práce se zaměří zejména na následující výrobce automobilů: Ford Motor Company, General Motors a Chrysler LLC. Chronologicky je práce vymezena přelomem 19. a 20. století, kdy dochází k masovějšímu rozšíření myšlenky motorismu, a rokem 1941 - vstupem USA do druhé světové války. Práce se rovněž zaměří na osobu Henryho Forda a jeho stylu organizace práce, rozšiřování firmy a inovacím, které do výroby zaváděl. Reflektován bude způsob, jakým ovlivnil nejen ostatní producenty automobilů v oblasti, ale rovněž i své zaměstnance.
Obraz ženy v tištěných médiích v meziválečném Československu
Zamazalová, Michaela ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
1 Anotace Diplomová práce "Obraz ženy v tištěných médiích v meziválečném Československu", se zabývá výtvarným zobrazením ženy, které bylo nedílnou součástí prvorepublikového tisku. Práce se snaží poskytnout analýzu vybraných periodik (především časopisů pro ženy) z hlediska zobrazení žen v nich. Mapuje proměny společnosti a životního stylu v této epoše našich dějin, které doplňuje o kulturně- historické pozadí doby a seznámení s dobovými tištěnými médii. Práce se zaměřuje převážně na otázky ženské emancipace, které byly v dané době velmi aktuální a promítaly se i do všech oblastí umění. Emancipace významně ovlivňovala celou českou uměleckou tvorbu, o čemž můžeme najít doklady zejména v tištěných médiích, která mimo jiné zprostředkovávala odraz doby. Práce se s ohledem na svůj rozsah zaměřila jen na ty ve své době nejvýznamnější. Pro emancipační snahy byla důležitá především revue Eva, která je zde srovnávána s pánským magazínem Gentleman a s avantgardním časopisem ReD. Hlavní část práce se soustředí na samotné zobrazení ženy, a to jak v obecnější rovině, tak i v konkrétních případech. Zabývá se obrazem ženy ve vybraných rubrikách meziválečných ženských časopisů - móda, sport a automobilismus. Práce porovnává některá periodika mezi sebou a upozorňuje na autory některých fotografií či ilustrací. Součástí...
Rise of the Auto Industry in China and it’s Impact on the Auto Industry in Europe
Palička, Marek ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Juppa, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá strategií internacionalizace čínských výrobců automobilů na evropský trh v období 2012-2025. V první části je představen internacionalizační rámec na teoretické úrovni ve vztahu k automobilovému průmyslu. V druhé části jsou pak zjištěny a zanalyzovány hlavní charakteristiky čínských a evropských automobilových trhů. Závěry z této části pak slouží jako základ pro následnou analýzu schopností čínských automobilek uplatit se na vysoce konkurenčním evropském trhu. V poslední části jsou pak zjištené výsledky aplikovány na identifikaci nejpravděpodobnějších variant vstupu čínských automobilek na tento trh a také na zjištění možných důsledků jak pro současné hráče na evropském trhu, tak i strukturu trhu samotného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.